About Me

My photo
johor bahru, kangkar pulai, Malaysia
di lahirkan di johor bahru.menetap di taman desa permai.. kini belajar di puchong,selangor

Sunday, April 3, 2011

aku & zapin..@@@

aku lahir pada 25-05-1993.. aku di lahirkan di atas katil hospital besar jb..
kini aku berumur 18tahun.. last year aku menduduki peperiksaan besar..iaitu SPM.
sekarang pekerjaan sebagai pembantu jurulatih persatuan penggiat zapin negeri johor.. yg berpusat di kulaijaya..
aku mula meminati zapin sejak aku tingkatan 1...
mase tu aku x menari lagi... aq cume join dgn budak2 teater.. pas tu cikgu ajak aku join zapin.. aku pun try lah... semakin lama.. seronok pulak menari ni...
aku dapat lah wakil sekolah... aq pun x de lah terpikir nk join group luar... masa aku ting 4 ade satu kelab kebudayan ni buat uji bakat.... nama kelab tu TUNAS WARISAN BUDAYA...aku pun join utk suke2 aku pikir aku x dan terpilih untuk jadi ahli AKADEMI ZAPIN JOHOR... sekali bleh terpilih pulak... dah aku kene naik turun kulai...
tapi seronok lah... dari pembelajaran tu aku dapat memberbaiki diri aku...
aku ditawar kan untuk jadi artis budaya  untuk TUNAS WARISAN BUDAYA...
setelah setahun aku jadi artis budaya.... aku pun dipilih untuk mengikuti kembara "MENJEJAKI PENGASAS,PEWARIS & PENERUS ZAPIN JOHOR" hampir setahun aku dan rakan2 menjejaki.. akhir nye kami dapat mengumpulkan 10 jenis zapin.. kini aku telah memegang beberapa zapin dan menjadi penerus... semasa aku mempelajari langkah2 zapin, ternyata langkah nye berbeza dengan apa yg ada di luar sekarang ni... aku rasa sedih dgn apa yg berlaku sekarang ni..kini aku telah akur janji supaya tidak mengubah semua langkah2 yg aku pelajari... selepas itu.. kami telah menubuhkan satu badan bukan kerajaan iaitu "PERSATUAN PENGGIAT ZAPIN NEGERI JOHOR"

No comments:

Post a Comment